Pasas ir asmens tapatybės kortelė ambasadoje
Pasas ir asmens tapatybės kortelė ambasadoje
DUK
- Greitai baigsis paso galiojimas. Kaip jį pasikeisti nevykstant į Lietuvą?
Pasą galite pasikeisti LR ambasadoje Londone arba Išorės paslaugų centruose Londone, Edinburge ir Mančesteryje. Ambasadoje Londone būtina užsiregistruoti vizitui internetu (pirma "prisijungti", sukuriant savo anketą ir po to "registruotis" konsulinėms paslaugoms). Plačiau apie registravimąsi Išroės paslaugų centruose skaitykite čia
- Kada skelbiamos registracijos pasui?
Naujos registracijos ambasadoje atveriamos penktadienio rytais, pasų centruose – trečiadieniais.
- Pamečiau asmens tapatybės kortelę, o paso niekada neturėjau. Ar galėsiu gauti naują pasą per ambasadą?
Taip. Vizito metu užpildysite pranešimą apie šio dokumento praradimą ir galėsite kreiptis dėl paso išdavimo.
- Noriu pasikeisti pasą. Ar reikia -galima atsivežti savo nuotrauką?
Ne. Nuotraukos daromos ambasadoje.
- Ar visiems darote nuotraukas ambasadoje?
Nuotraukos daromos visiems suaugusiems ir vaikams.
- Kas tas Special delivery vokas? Kur jį gauti?
Tai iš anksto už siuntimą apmokėtas specialaus pristatymo vokas, kuris turi sekimo numerį (Tracking No). Special delivery voką galite įsigyti pašte.
- Ar kiekvienam asmeniui (pasui) reikia atskiro Special delivery voko?
Taip. Vienas vokas vienam dokumentui – vienas Special Delivery vokas, apmokėtas iki 100 gramų. Voką galite įsigyti pašte.
Kai pageidaujama, kad asmens tapatybės kortelėje būtų įrašyti sertifikatai - 2 Special Delivery vokai, apmokėti iki 100 gramų. Jeigu sertifikatų nereikia, tuomet pakanka pateikti 1 Special Delivery voką.
- Mano gyvenamoji vieta deklaruota Lietuvoje, nors gyvenu Anglijoje. Ar galėsiu pasikeisti pasą?
Ne. Pasai keičiami tik asmenims, kurių deklaruota gyvenamoji vieta yra Jungtinė Karalystė. Savo išvykimą iš Lietuvos galite deklaruoti ir vizito metu.
- Ar gali kreiptis dėl vaiko paso tėtis/mama, kuris nėra Lietuvos pilietis?
Taip, kreiptis gali vienas iš tėvų, nebent vaiko gimimas neįtrauktas į apskaitą, tuomet gali kreiptis tik Lietuvos pilietis.
- Kas tai yra elektroninis parašas ir kam jis gali būti naudojamas?
Elektroninis parašas - tai elektroninės formos duomenys, kurie yra skirti prijungti prie kitų elektroninės formos duomenų arba logiškai susieti su jais. Pavyzdžiui elektroniniu parašu pasirašyti dokumentai turi tokią pačią teisinę galią kaip ir ranka pasirašyti dokumentai, todėl elektroninis parašas taip pat gali būti naudojamas jungiantis prie elektronines paslaugas teikiančių interneto portalų Lietuvoje. Patvirtinęs savo tapatybę elektroniniu parašu, vartotojas gali naudotis elektroninėmis paslaugomis, kurias teikia Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba (SODRA) prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos, Valstybinė mokesčių inspekcija (VMI) prie Finansų ministerijos, Valstybės įmonė Registrų centras bei kitos valstybės ar savivaldybių institucijos. Visų viešojo sektoriaus teikiamų elektroninių paslaugų sąrašą galima rasti elektroninės valdžios portale www.epaslaugos.lt .