*alt_site_homepage_image*
lt
en

Pilietybė

Pilietybė

DOKUMENTŲ PATEIKIMO TVARKA

Prašymai dėl Lietuvos Respublikos pilietybės ir pranešimai apie kitos valstybės pilietybės įgijimą pateikiami tik per Lietuvos migracijos informacinę sistemą MIGRIS adresu www.migracija.lt (per visas naršykles, išskyrus Internet Explorer).

Pateikus prašymą per MIGRIS sistemą, dokumentų (kuriuos įkėlėte į prašymą) originalus reikės pristatyti Migracijos departamentui arba į konsulinę įstaigą (toliau – ambasada), kaip nurodoma žemiau.

Vaikų, nesukakusių 18 metų, ir asmenų, teismo pripažintų neveiksniais tam tikroje srityje, prašymus dėl Lietuvos Respublikos pilietybės pateikia jų atstovai.

  1. MIGRIS sistemoje pildote prašymą dėl:

  • Lietuvos Respublikos pilietybės atkūrimo,
  • Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo supaprastinta tvarka,
  • Lietuvos Respublikos pilietybės grąžinimo (asmuo, kuris Lietuvos Respublikos pilietybę įgijo gimdamas arba kuriam Lietuvos Respublikos pilietybė buvo atkurta arba suteikta supaprastinta tvarka ir kuris po to jos neteko),
  • leidimo prisiekti Lietuvos Respublikai,
  • teisės atkurti pilietybę pažymėjimo išdavimo ar pakeitimo,
  • lietuvių kilmę patvirtinančio pažymėjimo išdavimo ar pakeitimo.  

Pildant prašymą turite nurodyti, kur pateiksite dokumentų originalus. Jeigu pasirenkate, kad dokumentų originalus pateiksite konsulinėje įstaigoje, Migracijos departamentas atliks išankstinį dokumentų vertinimą ir per MIGRIS išsiųs Jums pranešimą. Gavę tokį pranešimą galėsite užsiregistruoti vizitui ambasadoje dėl dokumentų originalų pateikimo. Dokumentų originalus reikia pateikti per 4 mėnesius nuo Migracijos departamento pranešimo dienos.

       2. MIGRIS sistemoje pildote:

  • prašymą dėl vaiko, gim. iki 2011-04-01, Lietuvos Respublikos pilietybės,
  • pranešimą apie kitos valstybės pilietybės įgijimą,
  • prašymą dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo.

Migracijos departamentas išankstinio dokumentų vertinimo nevykdys, todėl iš karto pateikę prašymą galėsite registruotis priėmimui ambasadoje dėl dokumentų originalų pateikimo. Dokumentų originalus reikia pateikti per 4 mėnesius nuo dokumentų įkėlimo į sistemą dienos.

 

JŪSŲ VAIKAS YRA LR PILIETIS, TURI LR PASĄ IR IKI 18 METŲ ĮGIJO JUNGTINĖS KARALYSTĖS PILIETYBĘ?

Vaikai, kurie gimdami įgijo Lietuvos Respublikos pilietybę, o kitos valstybės pilietybę įgijo iki 18 metų, išlaiko Lietuvos pilietybę neterminuotai.

Jeigu Jūsų vaikas yra Jungtinės Karalystės pilietis, MIGRIS sistemoje turite pateikti:

  • tėvo arba motinos Lietuvos Respublikos pasą;
  • vaiko Jungtinės Karalystės pasą;
  • jei vienas iš tėvų yra Jungtinės Karalystės pilietis - tėvo arba motinos Jungtinės Karalystės pasą, galiojusį vaiko gimimo metu;
  • jei nei vienas iš tėvų nėra Jungtinės Karalystės pilietis - HM Passport Office išduotą dokumentą, patvirtinantį, kokiu pagrindu Jūsų vaikas įgijo Jungtinės Karalystės pilietybę, arba Jungtinės Karalystės piliečio registracijos pažymėjimą (Registration Certificate). 

HM Passport Office dokumentai išduodami čia: Disclosure of Information, Peterborough Searching Team, Her Majesty’s Passport Office, Aragon Court, Northminster Road, Peterborough, PE1 1QG; el. paštas DPA.Queries@hmpo.gov.uk

Jungtinėje Karalystėje išduoti dokumentai turi būti patvirtinti pažyma Apostille ir išversti į lietuvių kalbą. Informaciją apie Jungtinėje Karalystėje išduotų dokumentų tvirtinimą pažyma Apostille rasite čia.

Vaiko Jungtinėje Karalystėje išduotas gimimo liudijimas nėra Jungtinės Karalystės pilietybės įgijimą patvirtinantis dokumentas, todėl jo pateikti nereikia.

Jeigu Jūsų vaiko gimimas nėra įtrauktas į apskaitą Lietuvoje ir neturi LR paso, informaciją rasite čia.

 

ĮGIJOTE JUNGTINĖS KARALYSTĖS PILIETYBĘ BŪDAMAS VYRESNIS NEI 18 METŲ ?

Jeigu esate Lietuvos Respublikos pilietis ir įgijote Jungtinės Karalystės pilietybę, pranešimą apie tai per 2 mėnesius privalote pateikti MIGRIS sistemoje.

Lietuvos Respublikos pilietybės įstatyme numatyti atvejai, kai įgijus kitos valstybės pilietybę galima išlaikyti Lietuvos Respublikos pilietybę (pavyzdžiui, jeigu Jūsų tėvai, seneliai ar proseneliai buvo tremtiniai). Daugiau informacijos apie tai rasite Migracijos departamento tinklapyje.

Įgijus kitos valstybės pilietybę, MIGRIS sistemoje reikia pateikti šiuos dokumentus:

  • Lietuvos Respublikos pasą ir /arba asmens tapatybės kortelę;
  • natūralizacijos pažymėjimą (Naturalisation Certificate), patvirtintą pažyma Apostille ir išverstą į lietuvių kalbą. Informaciją apie Jungtinėje Karalystėje išduotų dokumentų tvirtinimą pažyma Apostille rasite čia.
  • dokumentus, patvirtinančius Pilietybės įstatymo 7 straipsnio 1-5, 7, 9 punktuose nurodytas sąlygas, kai Lietuvos Respublikos pilietis gali būti kartu Lietuvos Respublikos ir kitos valstybės pilietis.

Natūralizacijos dokumento, pateikiamo kartu su pranešimu apie kitos valstybės pilietybės įgijimą, kai sprendžiama dėl Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo, tvirtinti pažyma Apostille ir jo versti į lietuvių kalbą nereikia.